כיצד מנכ"לים חדשים יכולים להגדיל את סיכויי ההצלחה שלהם?

כיצד מנכ"לים חדשים יכולים להגדיל את סיכויי ההצלחה שלהם?

מאת:

זיו גפן
מאמרים ניהול - "כיצד מנכ"לים חדשים יכולים להגדיל את סיכויי ההצלחה שלהם?" - גפן ייעוץ ניהולי וארגוני

לאחרונה ערכה חברת הייעוץ מקינזי מחקר מקיף על מהלכי שינוי שמנכ"לים מובילים בשנתיים הראשונות לכניסתם לתפקיד. המחקר בדק ביצועים של 600 מנכ"לים מתעשיות שונות והשווה בין חברות מצליחות לחברות שהביצועים שלהן נמוכים.

סיכמנו עבורכם שלוש מהמסקנות המעניינות שהמחקר מציף, בצרוף לינק למאמר המלא.

1. אימוץ נקודת מבט חיצונית

מנכ"לים שבאים מבחוץ עושים יותר שינויים מאלו שבאים מתוך הארגון. הם גם מראים שיפור טוב יותר בביצועים.

בעוד שנתון זה אינו מפתיע (במקרים רבים מנכ"ל חיצוני מגיע לחברה עם ביצועים חלשים וקל יותר להראות שיפור), התובנה החשובה היא שגם למנכ"ל שהתמנה מתוך החברה כדאי לאמץ נקודת מבט של "חיצוני". להסתכל באופן אובייקטיבי וחדש על מצב החברה (למשל, לשים את עצמו בנעליו של רוכש פוטנציאלי) ובנוסף, לא להיות כבול במחויבויות רגשיות מן העבר.

2. לא להסס לנקוט במהלכי שינוי נועזים כאשר המצב לא טוב

מנכ"לים שמתיישבים על כיסא הנהג בחברות שביצועיהן נמוכים מצליחים יותר ככל שהם נוקטים ביותר מהלכים נועזים של שינוי. כמובן שאין להסיק מכך שצריך "לירות לכל הכיוונים".

נתון מעניין נוסף מראה כי בחברות מצליחות השינויים היותר אפקטיביים קשורים בדרך כלל לשינוי ארגוני גדול או למיזוגים ורכישות. ואילו בחברות שאינן מצליחות השינויים היותר אפקטיביים קשורים לבחינה מחודשת של האסטרטגיה וגם… לשינויים פרסונליים בהנהלה.

3. לפעול מהר

אתם בוודאי זוכרים את הבדיחה עם שלושת המעטפות – המנכ"ל היוצא מפקיד בידיו של המנכ"ל החדש שלוש מעטפות שאותן יפתח בזמנים קשים. במעטפה הראשונה רשום – הטל את האשמה על המנכ"ל הקודם, בשנייה כתוב – עשה שינוי ארגוני, ובשלישית רשום – הכן 3 מעטפות…

המחקר הנוכחי הראה כי בחברות שאינן מצליחות השנתיים הראשונות מהוות חלון הזדמנויות עבור המנכ"ל להובלת שינויים משמעותיים. הסיכוי של מנכ"ל בחברה שאינה מצליחה לסיים את תפקידו גדל בחמישים אחוז בשנה השלישית (!)

ובקיצור, כפי שכותבים מחברי המחקר – המזל משחק לטובתם של הנועזים J

לקריאת המאמר המלא:

http://www.mckinsey.com/global-themes/leadership/how-new-ceos-can-boost-their-odds-of-success

חזרה למאמרים >>

הצטרפו להצלחה!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן